Program umożliwia przejście do widoku 3D. Służy do tego ikonka na pasku mapy: . Kliknięcie w ikonkę powoduje wygenerowanie widoku 3D dla aktualnie widocznego zakresu mapy.


Jeśli na mapie nie ma warstwy z numerycznym modelem terenu, to generowany jest płaski obraz z budynkami, których wysokość wyznaczana jest jako liczba kondygnacji pomnożona przez 3:

Numeryczny model terenu można pobrać korzystając z opcji dodawania warstwy:


Po wybraniu tej opcji pobierana jest lista modeli dostępnych w punkcie wyznaczonym przez środek widocznego zakresu mapy. Pobrana lista wyświetlana jest w oknie, w którym możemy dokonać wyboru, który model pobrać i wyświetlić na mapie:

Wczytany model wyświetlany jest w postaci cieniowania:

Jeśli chcielibyśmy pokolorować model w zależności od wysokości to możemy skorzystać z kreatora dostępnego po podwójnym kliknięciu na nazwę modelu na liście warstw:
Okienko kreatora możemy przeklikać na domyślnych ustawieniach. Efekt jaki wtedy uzyskamy będzie podobny do tego z poniższego rysunku:

Posiadając NMT możemy przełączyć mapę do widoku 3D:

Włączenie widoku 3D włącza pasek narzędzi, w którym można m.in. zmienić skalę Z oraz inne parametry:

Korzystając z parametru "Powódź" można zwizualizować zakres zalewania przy danej wysokości poziomu wody: